Jež
projekt su vodile odgajateljice Anita Grünhut i Ivana Jurić
Nekoliko djece mlađe dobi mješovite skupine uzbuđeno su razgovarala o ježevima koje su vidjeli navečer na cesti ili u svojim dvorištima. Sara, Hana, Antonija i Luka diskutirali su o tome kako jež prelazi cestu i koliko je to opasno ako je noć.Spontano su počeli nabrajati sve što znaju o ježevima, a pridružila su im se i druga djeca.
O ježevima znaju:
- da imaju bodlje
- da je mali
- da je crn ili smeđe boje
Djeca su počela svojim odgajateljicama postavljati pitanja o ježevima:
- gdje jež živi?
- kako se rodio?
- što jež jede?
- što jež pije?
- jel' ima jež zube?
U sam proces provedbe projekta, odgajateljice Ivana i Anita, odlučile su potaknuti i roditelje na suradnju. Pisale su razne obavijesti u kutiću za roditelje, molbe za skupljanjem materijala o ježevima i na kraju pomoć u namjeri da pravog ježa dovedu u vrtić. Kako? Iz svakodnevnih razgovora s roditeljima, vidjele su da su se mnogi trudili uočiti ježa na cesti ili negdje drugdje pa su čak i angažirali svoje prijatelje u "lovu na ježeve".
Dok su svi strpljivo iščekivali ježa, pozabavili su se proučavanjem dostupnih knjiga i slikovnica u kojima se spominje ova bodljikava životinja. Čitali su "Enciklopediju prirode", "Enciklopediju šumskih životinja", slikovnicu "Kako živi jež?", priču u slikama "Šumske životinje" te gledali video kazetu "Šumske životinje".
Djeca su od kartonske kutije i sakupljenog lišća načinila jazbinu za malog ježa kojeg su još uvijek čekali.
Izrađivali su ježice od krumpira, divljeg kestena i čačkalica.
Crtali su ježa olovkom, slikali ga vodenom bojom i modelirali terakotom.
Igrali su se "Boc, boc iglicama" i tu brojalicu naučili djecu iz jaslica koja su redovito dolazila vidjeti da li se jež pojavio u vrtiću.
U košaricu su skupljali voće i povrće za ježa – da ne bude gladan kad dođe.
Nakon dva duga tjedna iščekivanja, odgajateljica Ivana je uhvatila ježa na cesti, stavila ga u prostranu drvenu kutiju, i na opće zadovoljstvo djece, dovela ga u vrtić. Djeca su mu se jako obradovala, ali su mu i vrlo oprezno pristupala. Milovali su ga po bodljama, a u tanjurić su mu stavili malo mlijeka. Narezali su mu voće i povrće koje su skupljali za njega, pazeći da uvijek bude "friško", nakupili su mu lišća i trave da mu u kućici bude udobno. Sa zanimanjem su ga promatrali čitav tjedan i odlično se brinuli za ježa. No, Helena (četiri godine) zaključila je da je jež "sigurno tužan kad je zarobljen u kutiji bez mame i tate".
Dogovorili su se da će ježa pustiti u petak na igralište.
U ponedjeljak su se vratili u vrtić zabrinuto pitajući odgajateljicu gdje je ježić Janko (to mu je bilo ime).Tijekom promatranja ježa, djeci su padala na pamet još mnoga pitanja:
- zašto jež spava na bodljama, a noge su mu gore?
- zašto mu nismo vidjeli zube?
- kako ima mala usta, a u slikovnici smo vidjeli da može pojesti cijelu zmiju i miša?
- da li mu nije bilo lijepo kod nas kad se nije u ponedjeljak vratio u vrtić i u kućicu (djeca su mu ostavila kućicu na igralištu, u slučaju da padne kiša i da se želi vratiti)
U svoj dnevnik odgajateljica Ivana je zapisala:
Zahvaljujući upornosti djece, ali i pomoći roditelja, uspjeli smo pronaći zadovoljavajuće odgovore na sva naša pitanja. Projekt JEŽ nas je oplemenio novim znanjima, ali i pridonio:
- boljoj suradnji s roditeljima
- uvježbavanju komunikacijskih vještina djece (uvježbavali smo kako slušati druge, kako pažljivo slušati priču koja nas zanima, kako pričekati svoj red)
- proširili smo temeljna znanja pojedine djece
- omogućili smo svakom djetetu da samo odabere razinu do kojeg želi sudjelovati u pojedinim aktivnostima
- omogućili smo djeci da uče na način koji im najbolje odgovara, tj. u suradnji sa svojim prijateljima, s tetama, ali i s drugom djecom iz vrtića
Krunoslav (4 god.)
Klara (3,5 god.)
Lana (3,5 god.)
Karla (4,5 god.)



