Kako radimo u Cicibanu
- NAŠA FILOZOFIJA:
Djeca su prva!
Djeca se najbolje razvijaju kad su uključena u vlastito učenje.
-
djeci osiguravamo okruženje koje potiče na
inicijativu
istraživanje
kreativnost
- sva djeca u svom razvoju prolaze zajedničke razvojne stupnjeve
ALI
poštujemo pravo svakog djeteta na jedinstvenost i individualnost.
Nastojimo omogućiti djetetu da se razvija i napreduje vlastitim tempom
- TREBAMO i TRAŽIMO suradnju s roditeljima jer OBITELJ ima najsnažniji utjecaj na dijete
- poštujemo potrebe djece i njima se prilagođavamo (nema spavanja i jela na "silu")
SUSTAVNO i PLANSKI
UTJEČEMO NA:
TJELESNI RAZVOJ
- potičemo puzanje, penjanje, skakanje, hodanje, slaganje kocaka, itd.
SPOZNAJNI RAZVOJ
- potičemo djecu na istraživanje i aktivno učenje
- djeca uče sudjelujući u aktivnosti, a ne promatrajući je
SOCIO-EMOCIONALNI RAZVOJ i RAZVOJ LIČNOSTI
- prihvaćanje svih djetetovih emocija
- razvijamo samostalnost
- utječemo na stvaranje pozitivne slike o sebi
- ugrađujemo opće vrednote – ekološki odgoj, razvoj tolerancije, poštivanje prava drugih ljudi…
- potičemo prijateljske osjećaje
RAZVOJ GOVORA i KOMUNIKACIJE
- potičemo verbalnu i neverbalnu komunikaciju
- obogaćujemo dječji rječnik
RAZVOJ IZRAŽAVANJA i STVARANJA
- potičemo glazbeno, likovno, dramsko stvaralaštvo
- potičemo razvoj kreativnosti i mašte
Kako najbolje iskoristiti ključne
godine u razvoju djeteta
- 50% sposobnosti za učenje svake osobe razvija se tijekom prve četiri godine života
- te vitalne godine uspostavljaju puteve na kojima se temelji svo buduće učenje
- mala djeca su najbolji vlastiti edukatori, a njihovi roditelji najbolji prvi učitelji
- mala djeca uče kroz iskustva putem svih svojih osjetila – zato potičimo ta osjetila
- naši domovi, igrališta, parkovi, muzeji, šume i plaže najbolje su škole na svijetu
- učenje BILO ČEGA treba i mora biti zabavno
Dryden & Vos: Revolucija u učenju
Kako tjelesna aktivnost
izgrađuje djetetove psihičke sposobnosti
Dryden & Vos: Revolucija u učenju
Ono što dijete tjelesno radi tijekom prvih nekoliko godina života ima veliku ulogu u tome kako će ono razviti druge sposobnosti.
|
AKTIVNOSTI: |
DOVODE DO: |
|
· hvatanje · puzanje · hodanje · posezanje · okretanje · dodirivanje · pokreti ruku i nogu |
· okulomotorne koordinacije · vještine krupne motorike |
|
· vrtnja · balansiranje · slušanje · ljuljanje · prevrtanje · plesanje |
· ravnoteže · sportskih sposobnosti · sposobnosti pisanja |
|
· glađenje · maženje · zajedničko igranje |
· ljubavi i sigurnosti · društvenih vještina · samopouzdanja |
|
· slaganje igračaka · slagarice · igre riječima · uživanje u glazbi |
· razvoja matematičkog i logičkog mišljenja · lakšeg učenja čitanja i pisanja · bogatog rječnika · glazbenih sposobnosti |

